zaterdag 9 april 2011

Andere beestjes #dailyfrogshot

Wat ook fascinerend is aan de kikkervisjes, zijn de andere diertjes die ondertussen in het water leven.
Een van die beestjes zie je hierboven op de foto. Hij hangt nu stil aan het oppervlak, maar normaal gesproken schiet hij als een wildeman door het water, vlak over de bodem. Ik heb de indruk dat het een soort garnaaltje is, maar weet het niet zeker.
Verder denk ik dat we een kolonie vlokreeftjes hebben, kleine oranje/gele beestjes die over de bodem scharrelen. Ze lijken in ieder geval een beetje op deze beestjes uit een SchoolTV-filmpje

En ik ontdekte gisteren hele kleine zwarte wormpjes, die door het water 'kriegelen'. Geen idee wat dat zijn, ik krijg ze in ieder geval niet 'vastgelegd'.

Wat de kikkervisjes zelf betreft: gisteren van de drie kolonies maar weer twee kolonies gemaakt. Het bleek dat het aantal beestjes in de 'originele' glazen kom gehalveerd was: er lagen een stuk of tien lijkjes op de bodem. De nog levende kikkervisjes heb ik toen maar verspreid over de twee andere bakjes en de vaas omgespoeld.

Zouden het nog kikkers worden?

Gerelateerd
Koeleköpkes: een biologie-project
De koeleköpkes zijn een week oud

2 opmerkingen:

  1. Het wordt al een hele dierentuin bij je! Trouwens, of het zo slim was om die kolonies weer te 'mergen', dat weet ik niet. Als zich dergelijke onverklaarbare sterftes voordoen, dan kan het best eens door een ziekte komen. En dan helpt het natuurlijk niet als je de zieke beestjes bij de gezonde vriendjes kiepert...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat van dat mengen vond ik ook twijfelachtig, maar voorlopig lijkt
    't nog goed te gaan...

    Op 12-04-11 heeft Disqus<> het
    volgende geschreven:

    BeantwoordenVerwijderen