woensdag 19 september 2012

Red een website met de Archive Team Warrior

Terwijl Christian de zeebodem afstruint op zoek naar zeesterren, sponzen, vissen en schelpdingen, probeer ik internet te redden.
In The save button ruined everything (luisteren, het is de moeite waard!) hoorde ik Jason Scott iets zeggen over het installeren van de Archive Team Warrior, waarmee je zelf kunt bijdragen aan het redden van websites die "at risk zijn"
Gisteren heb ik de Warrior gedownload en geïnstalleerd en eerlijk gezegd is dat hartstikke simpel (zelfs als je VirtualBox nog niet geïnstalleerd hebt).
Daarna kun je kiezen welke website je graag zou willen redden.
Op dit moment valt er niets te kiezen: de forums van City of Heroes moeten gered worden. Mij zegt 't niets, maar het gaat om het idee.

Enige minpunt is: volgens mij werkt het niet...

Ik slaag er maar niet in om iets te redden, doordat ik steeds tegen een "tracker rate limit" aan loop.
Geen idee waar dat aan ligt, dus als iemand van jullie het weet?

Gerelateerd
Over het maken van soja-saus en het bewaren van websites
November is bestandsformaten-maand

4 opmerkingen:

  1. Toevallig was ik, voordat ik naar de oceaanbodem afdaalde, al in zee gegaan met deze Warrior, maar de info die ik op de website tegenkwam, kwam nogal technisch op me over en ik heb het toen maar even laten zitten.

    Na jouw blog zal ik het nog eens proberen, kijken of ik wél een stukje internet kan redden. Forums nog wel, de basis van het sociale web. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Christian Het installeren is echt heel simpel, dus ik ben benieuwd. (En als het niet lukt, kan ik je misschien wel helpen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het werkt ook bij mij allemaal prima en simpel... totdat ik daadwerkelijk een stukje web wil redden. Zelfde melding als bij jou. Toch nog eens naar kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Christian Dan ligt het dus niet aan mij. Dat is ook fijn. Ik ga dit weekend eens kijken of ik er meer over vind.

    BeantwoordenVerwijderen