However, the working group felt there was a lack of solid guidance on how an organization should prioritize its resource allocation between these two ends of the spectrum.Daarom hebben ze nu een schema waarin de verschillende niveaus die je zou kunnen onderscheiden staan beschreven:
The overall idea with the document is that all the things in the first level are either necessary prerequisites for things in the second to fourth levels or are themselves the most pressing things to address. To some extent, the goal for this diagram is that you could use it to start getting your proverbial digital boxes off the floor, and then work your way up to level four where you are much more protected against risk of loss.Het concept staat hier en je mag het becommentariƫren.
Ik vind het idee hoe dan ook geweldig, omdat ik ook de indruk heb dat heel veel organisaties eigenlijk geen idee hebben hoe ze zouden moeten beginnen.
Gerelateerd
Bewaar als... Een praktische leporello
Zonder jurk niets om te doen opwaaien
Plaatje: Niveau Creme van Datreuffel
Zeker een goed idee. En dan via een risico classificatie tool bepalen welke level van toepassing is op welke documenten.
BeantwoordenVerwijderen@google-b78ae0f1fb6f132a1e416976dc570d16:disqus Dat zou ook kunnen, al vraag ik me dan af of het beheer toch niet erg complex wordt en of de winst (in middelen) wel opweegt tegen die extra complexiteit.
BeantwoordenVerwijderenOff topic: Hoe staat het eigenlijk met jullie tool? Hebben jullie veel reacties gekregen?