Het is duidelijk, dat sinds 19 juni de 'dagelijkse bezoeken' zijn gestegen. Dat is natuurlijk niet zo verwonderlijk, aangezien er nu iedere dag iets nieuws te lezen is. Maar ook als je in de eerste helft van 2010 alleen kijkt naar de dagen waarop ik iets publiceerde, zijn de de bezoekersaantallen in de tweede helft hoger.
Pieken en dalen
Nog een paar bijzonderheden over de pieken en dalen in de grafiek.
- 25 januari: waarschijnlijk een 'technische' piek, doordat ik op die dag Feedburner gekoppeld heb.
- 5 februari: verslag van het Doxis-seminar in Rotterdam: Informatiemanagement 2.0: over willen, moeten en kunnen
- 3 juni: De Voornamenbank-blog
- 15 juni: nadat ik de lay-out had veranderd, was ik vergeten de Analytics-code terug te zetten.
- 7 juli: het 'roemruchte' Doxis-bericht, over het archiveren van tweets.
- 19 oktober: deze verrast me wel een beetje - Uitbesteding, archieven en privatisering (2)
- 13 december Voerendaal natuurlijk.
Dank voor her "verzoeknummertje" :)
BeantwoordenVerwijderenEen opmerkelijke stijging. Dagelijks bloggen loont dus, als het op bezoekersaantallen aankomt. Je zet natuurlijk veel meer content online, waardoor er meer mensen via Google binnenkomen, maar voor de vaste bezoekers werkt het kennelijk ook. Ze hadden immers ook kunnen afhaken vanwege te véél nieuwe berichten.
U vraagt, wij draaien...
BeantwoordenVerwijderenHeb net even gekeken en relatief komen er in de eerste helft van 2010 ongeveer even veel mensen via Google binnen als in de tweede helft (bijna 40%). In absolute aantallen scheelt het wel: 900 vs 4000.
En blijkbaar is een bericht per dag niet te veel...