maandag 19 juli 2010

Twee wensen: voor Delicious en Blogger

Wens 1: import
Sinds een tijdje hou ik in Delicious webpagina's die ik interessant vind en waar ik (misschien) nog een keer over wil bloggen bij met de tag blog-onderwerp. Als ik er daarna over geschreven heb, verander ik blog-onderwerp in geblogd. Hierdoor krijg ik dus een verzameling van websites waar ik al eens over geblogd heb. Geen idee of het zinvol is, maar als je de verzameling niet aanlegt, zul je dat nooit weten.
Helaas heb ik deze werkwijze niet van begin af aan gedaan... Daarom wil ik nu dus eigenlijk alle links waar ik het afgelopen jaar in deze weblog naar verwezen heb, importeren in mijn Delicious-account.
Weet iemand of en hoe dat kan? Of kan iemand dat maken?

Wens 2: conversatie
Op dit moment gebruik ik Disqus onder andere om tweets die deze weblog verwijzen te verzamelen onder bij het betreffende bericht. Op dit moment functioneert dat redelijk. Nu en dan verschijnen tweets niet automatisch en moet ik even resetten, maar meestal gaat het goed. Wat Disqus niet kan (en natuurlijk ook nooit zal kunnen) is tweets vinden, die impliciet over een blog-bericht gaan.

Zaterdag verscheen het volgende in mijn tijdlijn:
PetraLinks @Ingmario Maar is sneller ook altijd beter? ;-)
12:02 PM Jul 17th via Twitter for Android in reply to Ingmario

Uiteindelijk leidde dit tot de volgende conversatie:

  1. Ingmar Koch
    Ingmario @PetraLinks Dat staat er niet hè. En 't omgekeerde staat er ook niet... Er is wel onderzoek dat suggereert dat analoog beter is trouwens

  2. Ingmar Koch
    Ingmario @AikeP @PetraLinks Uit eigen ervaring weet ik dat 't echte snellezen bijna niet lukt vanaf het scherm

  3. Rob van der Velde
    robvandervelde @Ingmario Ben je echte snellezer? Ik heb zelf nog geen goede oplossing voor het snellezen op beeldscherm. Blijft lastig probleem

  4. Ingmar Koch
    Ingmario @robvandervelde Heb 't wel geleerd, maar vind printen te veel gedoe (en zonde van 't papier) dus doe 't te weinig

  5. Rob van der Velde
    robvandervelde @Ingmario Dat is inderdaad het nadeel. En heb je het al wel met een ereader geprobeerd? Heb ik nl nog niet...

  6. Ingmar Koch
    Ingmario @robvandervelde Nee, maar was me wel af aan 't vragen of dat verschil zou maken

  7. Rob van der Velde
    robvandervelde @Ingmario je kan een ereader plat op tafel leggen en niet per se recht voor je. Dat zou mogelijk kunnen helpen denk ik.
-- this quote was brought to you by quoteurl

(Bovenstaande conversatie is trouwens niet compleet. AikeP praatte ook mee, maar omdat zijn tweets  achter een slotje staan neemt Quoteurl ze niet mee ...)

Het zou toch mooi zijn als ik deze tweets op de een of andere (liefst eenvoudige) manier als reactie kon toevoegen aan het blogbericht... Kan iemand dat maken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten