dinsdag 22 januari 2013

E-mail weg, taxatierapport vervalst

Jongetje in woonwagenkamp, met hondje op straat. Jaren 1950.
Jongetje in woonwagenkamp, met hondje op straat. Jaren 1950.

Uit de NRC van afgelopen vrijdag:
Marco heeft enkele taxatierapporten aangepast. Met instemming van de taxateur. Hij geeft het toe. „Omdat de taxateur aantoonbaar fouten had gemaakt.” Hij heeft ook zelf een aantal schadeopnamerapporten gemaakt, „op basis van de gegevens van een taxateur”. „Omdat haast was geboden. Ik heb altijd alleen het belang van mijn opdrachtgever voor ogen gehad.” [...] Al met al bezorgden zijn bazen bij de gemeente hem meer kopzorg dan de woonwagenbewoners. Hij had geen beslis- of betaalbevoegdheid. Zijn superieuren wel. Achteraf herinneren ze zich niets meer. De mails die hij hun stuurde, kan hij niet meer laten zien. En nu schuiven ze hem „alle schuld in de schoenen”. De helft van de uitgekeerde vergoedingen beschouwt de gemeente als verspild. „Omdat ik me niet aan de spelregels heb gehouden. De vergoedingen waren terecht.”
Een kopie van de volledige reconstructie van het "hoofdpijndossier" uit de NRC van 16 januari, vindt je hier. Dat nuanceert de opmerkingen van Marco een beetje.
Desondanks lijkt dit me een leuk klusje voor de interne toezichthouder...

Gerelateerd
Interne e-mail is geen archief
E-mail is toch geen archief
Valse nucleaire certificaten

Afbeelding: Gahetna, collectie Spaarnestad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten