dinsdag 15 februari 2011

Europese trends op Google

Ik zag gisteren op EuroNews een heel kort stukje over Europese zoektrends. Om de vier dagen publiceert de televisiezender in samenwerking met Google Trends een overzichtje van de meest gebruikte zoektermen in Europa.
Trends provides a window into the cultural zeitgeist through the aggregation of millions of search queries. The study uses a number of search tools to measure percentage spikes in searches, not overall search volume. This allows less known search terms to figure in the results, if an event prompted a sudden surge in interest.

Trends on euronews covers the 27 EU countries + Albania, Bosnia, Croatia, Macedonia, Moldova, Montenegro, Russia, Serbia, Turkey, Ukraine.
Het wonderlijke is dat ik uit de top 5 van 11 februari 2011, die ze gisteren lieten zien maar een term herkende: Chelsea FC. Uit de volledige top 10 hierboven, herken ik er maar drie en weet ik alleen waarom nummer 7 er tussen staat.

Europa is groter en anders dan je denkt...

Gerelateerd
The Googlization of everything
Zoeken, vinden en statistieken

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen