dinsdag 19 juni 2012

En dat is drie

Vandaag bestaat dit weblog drie jaar, tijd voor weer wat statistieken.
Vorig jaar had ik me tot doel gesteld iedere dag minstens 1 bericht te posten. Dat is toen gelukt. Dit jaar had ik dat doel niet meer, sterker nog ik had helemaal geen streefgetal. Desondanks heb ik in dit derde jaar toch nog 302 berichten geschreven. Dat is dus nog bijna zes per week.
Vorig jaar constateerde ik dat veel meer schrijven ook veel meer bezoekers opleverde. Dit jaar zijn de verschillen met het jaar ervoor toch ook nog aanzienlijk. Volgens Google Analytics kwamen er bijna 23% meer bezoekers en waren dat ruim 28% meer unieke bezoekers. In de grafiek hieronder is de blauwe lijn 2012 en de oranje 2011.

Vier blauwe pieken vallen op:
Het afgelopen jaar hebben ik iets meer dan 720 reacties "gekregen" op mijn berichten (hier zitten mijn eigen reacties op reacties overigens ook bij). Dat zijn er ruim 100 minder dan vorig jaar. Verhoudingsgewijs is maakt het echter nauwelijks verschil: 2,2 per bericht in 2011, 2,3 per bericht in 2012.

Hoe dan ook, komend jaar probeer ik maar gewoon op dezelfde weg door te gaan.

Gerelateerd
1 jaar en 365 dagen
Een jaar later

Plaatje: By the time he's ten years old the birthday hat will be wearing HIM van colorblindPICASO

2 opmerkingen:

  1. Maar "gewoon doorgaan", da's inderdaad een prima plan. Dan blijf ik je hoe dan ook, gewoon volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn Christian, blijf ik jou ook volgen...

    BeantwoordenVerwijderen