Uiteindelijk bleek het (voorlopig) mee te vallen. 's Middags verscheen hier de reactie van Yahoo! Kortweg luidt die: "We willen Delicious verkopen, niet opdoeken."
De paniek is behgrijpelijk, aangezien Yahoo! een jaar geleden ook zo maar GeoCities 'uitfaseerde'. Daar hebben we toen nog een leuke Speel-en-deel-sessie over georganiseerd.
Ondertussen hebben de gebruikers van Delicious een paar dingen ontdekt. Allereerst dat de dienst die Yahoo! hiermee levert redelijk uniek is. Uit allerlei blogs en tweets heb ik begrepen dat enkel Diigo vergelijkbaar is. Daarnaast hebben we (misschien) geleerd dat we allemaal dommer dan ezels zijn. Zoals gezegd, een klein jaar geleden was het internet ook al in rep en roer om een actie van Yahoo en toch plaatsen we onze interessante links op Delicious en onze foto's op Flickr.
Vandaar nog maar even dit citaat van Archiveteam:
Why Back Up?
Because They Don't Care About You
Technology is business, and in business, money often takes priority over ethics. With the law perpetually lagging behind technology and business, there is often nothing between you and getting screwed over besides your own volition.
Corporations do not contemplate their own inevitable end. At least, they don't do it in public, unless they are in really bad shape. When times are good, those thoughts are pushed away, and end users are encouraged to do the same. But your data is never totally safe. Backup is a constant need.
Lees verder
Gerelateerd:
Archief 2.0 Speel-en-deelsessie: Hoe archiveer je miljoenen websites tegelijk
Twee wensen: voor Delicious en Blogger
Plaatje: NO YAHOO! -- The civil disobedience continues van Dave Ward Photography
Boeiend. Andere nuttige links die ik in dit kader tegen kwam zijn:
BeantwoordenVerwijderen- Scuttle als alternatief voor Delicious
- Pearltrees als kennismanagement tool' als alternatief Delicious