zaterdag 24 april 2010

Zakken vullen: het web in een tasje


Via de weblog van Erwin Blom kwam ik vandaag terecht bij Bag the Web.
There was blogging. Then came microblogging. Now it's time for curating. Curating is the new publishing.

BagTheWeb helps users curate Web content. For any topic, you can create a "bag" to collect, publish, and share any content from the Web


Altijd op zoek naar een manier om Web 2.0 te archiveren, heb ik het meteen uitgeprobeerd.

Het principe is heel simpel. Je beschrijft een "zak" en vult die met weblinks.
Hieronder de "zak" die ik gemaakt heb voor de Pre-conference Archief 2.0: Niet voor lurkers.

Voorlopig ben ik echter nog niet overtuigd van de meerwaarde van BagtheWeb boven bijvoorbeeld good-old Delicious of Zotero. Je verzamelt links en op het eerste gezicht is er geen mogelijkheid om deze te exporteren of te bevriezen. Het enige 'vernieuwende' van BagtheWeb is dat je zakken aan elkaar kunt relateren.

Maar ik ga er de komende weken eens wat uitgebreider naar kijken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten