tag:blogger.com,1999:blog-5677792654376093930.post8765663945255156582..comments2024-03-25T08:45:28.138+01:00Comments on Ingmar bladert en schrijft: Much ado about emailIngmariohttp://www.blogger.com/profile/10415998427861329479noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-5677792654376093930.post-55761789841395015332011-02-14T08:53:49.512+01:002011-02-14T08:53:49.512+01:00Er zijn zelfs mensen die zich via e-mail op deze b...Er zijn zelfs mensen die zich via e-mail op deze blog hebben geabonneerd. Zij krijgen dus iedere nieuwe post via Feedburner integraal in hun mailbox (zie "e-mailabbonnement" in de balk rechts...)ingmarionoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5677792654376093930.post-63687240820536903192011-02-14T01:19:22.357+01:002011-02-14T01:19:22.357+01:00Interessante kwestie dit (en grappig dat er dan on...Interessante kwestie dit (en grappig dat er dan onder de reacties staat: "reacties per e-mail ontvangen".<br /><br />Ben het er in ieder geval mee eens dat niet alle vervangende platformen het overloadprobleem wegnemen. De hoeveelheden data zijn er inderdaad.<br /><br />Wat ik zelf wel merk is dat ik het prettig vind als mensen me in korte zinnen benaderen via DM's. Het werkt niet altijd, maar het maakt wel dat mensen bondiger schrijven. Ik zelf ook.<br /><br />Yammer en een besloten kennisplatform kwamen bij ZB ook niet echt van de grond, toch te veel drempels ("weeeer een account"), maar ik geloof wel dat je veel onnodig mailverkeer kunt voorkomen als je een goed, open kennissysteem hebt. Punt is dan alleen weer dat zoveel informatie niet publiekelijk mag zijn. Blijft een duivels dillema.<br /><br />Maar goed, ik heb ook al menig collega gezien met inboxen met duizenden mails. Ik zou daar gek van worden. Zij zien het echter als een systeem waar je goed in kunt zoeken. Misschien hebben ze wel gelijk, en moet je inbox zero gewoon uit je hoofd zetten. Dat lukt me maar niet, want voor mij zijn inboxen meer een soort to do-lijstjes. Ieder z'n meug.Edwin Mijnsbergenhttp://twitter.com/emijnsbergennoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5677792654376093930.post-5661304736408905182011-02-11T06:58:38.918+01:002011-02-11T06:58:38.918+01:00Die 5 reasons had ik ook al gezien (via je tweet h...Die 5 reasons had ik ook al gezien (via je tweet hier beneden...) In de provincie gebruiken we Yammer, of anders gezegd: ik heb een Yammer-community opgericht en anderen gebruiken die. Om de een of andere reden houdt iets me tegen om te Yammeren. Ik moet nog eens nadenken waar voor mij nu de verschillen tussen Twitter en Yammer zitten...ingmarionoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5677792654376093930.post-75283682580731459952011-02-10T09:04:52.659+01:002011-02-10T09:04:52.659+01:00Het ligt idd zeker niet alleen aan mediawijsheid. ...Het ligt idd zeker niet alleen aan mediawijsheid. zeker als je naar het cc-gedrag kijkt. Dat kom ik ook wel eens tegen helaas. Het heeft indirect wel weer te maken met media- of informatievaardigheid, maar dan meer als antwoord op de vraag "Waaraan moet een goed e-mailbericht voldoen". Maar goed, veel zaken lijken me moeilijk uit te roeien...<br /><br />Om nog even olie op het spreekwoordelijke vuur te gooien: Gisteren kwam ik ook nog een ander artikel tegen. '5 Reasons Why Corporate Social Tools Fail' http://bit.ly/i0SLes En ook dat is dan weer voer voor discussie in het kader van WQM ;-)<br /><br />Het blijft toch een boeiend onderwerpRon Wesselshttp://twitter.com/Ron_Wesselsnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5677792654376093930.post-4043840326176823502011-02-10T06:22:42.270+01:002011-02-10T06:22:42.270+01:00Dank voor de verwijzing naar Computable. Dat somt ...Dank voor de verwijzing naar Computable. Dat somt het allemaal wel op, inderdaad.<br />Overigens weet ik niet of het in dit geval om mediawijsheid of 'informatiewijsheid' gaat. Ik bedoel, in het Computable artikel wordt terecht veel aandacht besteed aan de cc-cultuur. Die wordt meer veroorzaakt uit een fout antwoord op de vraag "Wie moet dit weten?" dan op de vraag "Gebruik ik dit medium goed?"ingmarionoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5677792654376093930.post-89471269121611435972011-02-09T21:31:52.845+01:002011-02-09T21:31:52.845+01:00Er was de afgelopen dagen en weken idd een flinke ...Er was de afgelopen dagen en weken idd een flinke discussie over het fenomeen WQM. Hoewel ik het initatief toejuich om via andere media (intern) met elkaar te communiceren was ik vooral ook erg verbaasd over het gemak waarop Kim Spinder c.s. WQM verkopen.<br />Volgens haarzelf heeft Kim zelfs haar e-mail accounts afgeschaft. Haar publiek lijkt lyrisch, maar lijkt, net als Kim geen idee te hebben wat de gevolgen van deze kortzichtigheid zijn.<br /><br />Het gebruik van e-mail neemt nog steeds toe, net als het gebruik van social media. Voor beide geldt dat er (ongeschreven) regels zijn over het gebruik ervan. En daar zit naar mijn idee ook gelijk de kern van het probleem: het gros van de medewerkers klooit maar wat aan. Ze hebben zich er nooit in verdiept en slechts een enkeling heeft een cursus gebruik van e-mail gevolgd. Gelukkig zitten de trainingen over social media wel vol en wordt er (hopelijk) de nodige aandacht besteed aan nettiquette. <br /><br />Overigens is er inmiddels een mooie reactie op Computable verschenen op het plan van Atos Origin: 'Atos loopt achter social media hype aan' http://bit.ly/edx9V9 <br /><br />Bibliotheken en scholen besteden al veel aandacht aan mediawijsheid. Dat zouden bedrijven eigenlijk ook eens moeten gaan doen.Ron Wesselshttp://twitter.com/Ron_Wesselsnoreply@blogger.com