zaterdag 28 december 2013

Lijstjestijd: Wat las ik in 2013

Dit jaar las ik 29 boeken (ik lees nu nog de nieuwe Pynchon, maar die krijg ik dit jaar niet meer uit). 29 is vijf boeken meer dan vorig jaar, al moet ik toegeven dat ik drie boeken niet uitgelezen heb. De gevarendriehoek bleek bij derde lezing niet meer zo interessant en De verleider van Damascus was dat al niet bij eerste lezing. Het Bami-schandaal is een Gordon avant la lettre: niet-grappig racisme en mysogynie. Kan best zijn dat Thomése het niet "meent", maar daarmee is het nog altijd verschrikkelijk om te lezen.
Dit jaar zes boeken met vijf sterren, netjes verdeeld over drie talen: twee Nederlands (één Vlaams, één Nederlands), twee Engels en twee Duits. En heel opvallend: het zijn allemaal "historische" boeken, al speelt Er ist wieder da in het heden.




Gerelateerd
Lijstjestijd: wat las ik in 2012
Lijstjestijd: wat Ingmar in 2011 las
Lijstjestijd: wat Ingmar las in 2010
Lijstjestijd: wat Ingmar in 2009 las

Plaatje: Na taberna Laurels van Gavin Glakas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten