maandag 22 november 2010

Brabantse Archivarissen Dag en station Luik

Afgelopen vrijdag was ik voor de Brabantse Archivarissendag in Mechelen. Het was een gezellige dag waarbij weer duidelijk werd hoe verschillend de Nederlandse en Vlaamse opvattingen zijn over wat de taken zijn van een archiefdienst en een archivaris.
Inhoudelijk heb ik verder niet zo veel over de dag te vertellen, behalve dat ik tijdens het diner (Mechelse Koekoek) leerde dat de heerlijkheid Mechelen nooit deel uit heeft gemaakt van het Hertogdom Brabant.

Tijdens mijn treinreis terug, had ik voor de eerste keer wat tijd om het nieuwe treinstation van Luik te bekijken en er wat foto's te maken. Zeker 's avonds is het een indrukwekkend bouwwerk.

3 opmerkingen:

  1. Nu word ik toch nieuwsgierig over

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu word ik toch nieuwsgierig wat die verschillende opvattingen tussen Vlaamse en Nederlandse archivarissen behelst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Robert Ik zal eens proberen dat onderscheid in een blogpost duidelijk te maken...

    BeantwoordenVerwijderen