zondag 15 augustus 2010

Zuid-Afrika 1996

Vrijdag wat heen en weer getwitterd met JayWix over Zuid-Afrika, daar was ik in 1996 zes maanden. En deze muziek is van toen:

(Gert Vlok Nel zong toen nog niet, maar ik heb toen wel met hem gepoold...)

Ik woonde in die tijd bij Jane in huis, samen met een stuk of wat andere studenten. Het was daar vies en niet gezellig, waardoor Die Blou Okapi al snel mijn tweede huiskamer werd. Dat was een bijzondere koffiekroeg, waar de avant-garde van Stellenbosch bij elkaar kwam: Nina Swart, die de toneelacademie deed, Saartjie Botha, die later toneelschrijfter en regisseur werd, Susan Samuels (dochter van Antjie Kriog) en allerlei andere (would be) kunstenmakers. In september 1996 is er nog een heuse rel geweest, omdat een of andere kunstenaar er een hond in formaline exposeerde. Hier en hier vind je nog de krantenartikelen.

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk Ingmar ;) Je hebt echt een stukje ZA cultuur geproefd. Baie lekker...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het er ook erg naar mijn zin gehad, Julia

    2010/8/15 Disqus <>

    BeantwoordenVerwijderen