donderdag 1 juli 2010

Lulu en het archiveren van websites

Printing on demand, dat had ik nog niet laten doen. Dus toen ik las dat je A Guide to Web Preservation kunt bestellen op Lulu.com, heb ik de proef op de som genomen. Natuurlijk, ik had al eerder een andere versie van het boek vanaf Scribd gedownload, maar voor £2,82 (omgerekend €3,23) wilde ik ook nog wel een mooi analoog exemplaar. Uiteindelijk bleek het bijna 3,5 keer zo duur te zijn om het boekje (60 pagina's) in Meerssen te krijgen: de verzending en afhandeling kostte €7,99!

Het boek deed er trouwens ook bijna twee weken over om vanuit Zweden (!) aan te komen.

Is het een mooie uitgave? Ach het zijn dertig dubbelgevouwen A3-vellen, met een kaft van dik glimmend papier er om heen. Niet heel bijzonder.
Inhoudelijk is het wel interessant, vooral het vierde hoofdstuk, waarin de verschillende stappen van een "web preservation programme" chronologisch worden weergegeven.
Klik op het schema voor een leesbare weergave

Ironisch is trouwens dat de pagina waar ik over het boekje las, weer verwijderd is:


  1. Ingmar Koch
    Ingmario UIt nieuwsgierigheid deze eens gekocht: http://bit.ly/9SsRYz bij lulu.com £2.82 werd uiteindelijk €11,22!
-- this quote was brought to you by quoteurl


Er zijn trouwens wel meer tweets over deze pagina te vinden, dus het ligt niet aan mij...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten